tisdag 29 september 2009

Oh no!/ Oh yes!


Min favorit-närbutik K-kauppa skall stänga. Det blev rubriker i tidningen för köpmannen och de anställda fick bara en vecka på sig att packa ihop och stänga. Affären är del av en stor kedja och de högre makterna bestämde sig för att vår affär inte lönar sig.
Fast jag har bonuskort i grannmataffären så går jag 99 av 100 gånger till K-Kauppan. Handlaren finns/fanns närvarande och brukade bjuda på kaffe vid kött-/fisk-disken och en gång när det var kö så fick vi läsk. Där finns/fanns en bemannad kött-/fisk-disk, finns inte i grannaffären, och snyggare inredning. Nu har jag fått höra att K-Kauppan var dyr men det har inte jag lagt märke till, så mycket gillade jag den.
Idag var det 50% på allt så jag köpte barnmat, maskindiskmedel och bästa kaffet för alla pengarna.

1 kommentar:

Ami sa...

Det ligger i släkten. Dessutom närmar sig vintern och då hamstrar man ju!!!!!!!!!!!!!!