torsdag 17 september 2009

Simhallsbesök




Häromdagen var Vilja, Santu, Ida och jag på simhallen. För Vilja var det första besöket.
Hemma har vi badkar/badankan så Vilja har inte duschat i nån större utsträckning. I simhallsduschrummet upptäckte hon att duschen är porten till djävulens boning. Kris! Varken mamma eller amning hjälpte, duschen var och är ett sattyg. Vi får träna lite här hemma. Jag hade inte tänkt på de logistiska problemen som uppstår när det kommer till avklädning, påklädning, kroppstvagning i sällskap av ett klängande barn. Som tur var Ida med och kunde hålla en gråtande Vilja medans jag racer-tvättade mig.
Väl i bassängen blev det ny kris men genom att ha Vilja liggande på min mage på golvet i barnpoolen så vande hon sig så sakta vid vattnet. Det var så-där roligt, nu när hon provat en gång så blir det nog mer spännande nästa gång. Vi vågade oss på att dyka, Ida tipsa att genom att säga samma sak innan dyket "Nu dyker vi." och hälla lite vatten på Vilja så lär hon sig vad som är på kommande och blir inte förskräckt. Jag tycker det funkade.
Efteråt blev det mellanmål i kaféet.

Hjältinnan slocknade sen som ett ljus.

2 kommentarer:

birgitta sa...

Vad är detta??? Du får ju inte skrämma mitt barnbarn, med vatten .
Jag tror att mormor får komma och hjälpa henne kram

Ami sa...

Än en gång snygga kläder!. Träna så att hon kan hoppa fr stenkistan i sommar och få en storstrut!!!!