torsdag 17 september 2009

Svarta vinbär

Vilja älskar svart vinbär så jag har försökt köpa på mig ett lager från torget och stoppat i frysen. Hon äter dem frysta, bra när tandväxandet gör ont, i gröten och i mellanmålet. Jag tänkte att de färgar mindre än blåbär och det gör de MEN de färgar rätt bra ändå.

Blåbär har jag då inte köpt för jag tänkte jag kan köpa frysta i affären vid behov. Så läste jag den här artiklen och skall försöka komma till torget idag och köpa blåbär till frysen. Inte vill jag ha blåbär utan superkrafter.
Anledningen till att jag kan uppdatera bloggen är att Markku är hemma sjuk och är satt på barnvakt. Vilja sover mycket mindre nu förtiden, en timme på förmiddagen och en på eftermiddagen. Innan sov hon uppåt sex timmar på dagen. När hon sover skall jag fixa mig, fixa hemmet och lagom till att jag sätter på datorn vaknar hon och vill umgås.

Inga kommentarer: