söndag 17 augusti 2008

Söndag


INGEN, 3 vuxna tillfrågade, vill gå i svampskogen med mig. idag. Är de gjorda av socker eller, lite dimma har ingen dött av. Jag vågar inte gå själv för mitt lokalsinne i skogen är non-existing har erfarenheten visat mig. Jag hoppades vi skulle komma iväg idag och att de andra skulle äga en kompass. Halva natten låg jag vaken och försökte komma ihåg hur en kompass fungerar, tänka ut om vi har sopsorterings-kompost-låda på gården och löste något amerikaresanproblem som jag inte kommer ihåg längre. När jag väl sov så drömde jag att jag rökte. Stressad, moi? Faktiskt inte men tydligen ändå.
Markku har gått med på att åka till IKEA med mig istället, bl.a. kaffe- och te-kanna står på listan. På vägen skall vi fylla bildäcken med luft för styrningen drar oroväckande åt vänster. Är lösningen inte mer luft i däcken så blir det en tripp till bilmekanikern. Ajajaj. 

Inga kommentarer: