onsdag 27 augusti 2008

Spridda iaktagelser

Kanadagässen börjar samla sig på ängarna runt vårt hem. Snart skall de flyga söderut tror jag. De tränar på att flyga i fågelsträck och landar sen för taktiksnack.
Näst-näst sista delen av Weeds är slut. Brott leder till grövre brott och Nancy börjar få nog. Lite tråkigt att det går så.Tyckte om det omoraliska no mans land som vi haft under 3 och en halv säsong. Om jag förstod det rätt så kommer inte nästa del förrän om två veckor. Hu.
Var hos läkaren imorse. Istället för svenskspråkig service, som det heter att vi har, så har vi fått en ung ungrare. Han talar bara engelska och tycker det här med kvinnokroppar är lite pinsamt. Om jag säger att allt går fint så slipper han undersöka mig utan byxor tycker han. Jag vet inte riktigt vad vi gör hos honom.
Här finns två sorters förlossningsavdelningar, den vanliga och Storkavdelningen. På Storkavdelningen får föräldrarna vara med och tyckta till om hur de skulle vilja ha förlossningen, man får eget rum och under förlossningen får kvinnan vara i den ställningen som hon själv tycker funkar bäst. Vem vill föda på den vanliga avdelningen? Idag anmälde jag oss till Storken.
På Madonnas dyra turné har hon tre rumänska romer med på scenen, i Helsingfors startar vilken dag som helst en romfestival med dyra biljetter för att se finfina orkestrar som spelar så där äkta och härligt. Under tiden är stans gator nerlusade av romer med dragspel som spelar i större och mindre grupper, alldeles gratis.

Inga kommentarer: