onsdag 6 augusti 2008

Tillbaka!


Jag har varit tillbaka från semestern ett tag nu men förra veckan var här så fint väder att jag inte kunde göra någon nytta alls.  Våldgästade vänners sommarstuga  för sol och bad. Denna veckan har jag så sakta kommit igång så nu är jag redo för kommunikation med omvärlden.
Uppdateringar:
-Graviditeten går fint. Vet inte kön förrän 16.9. Det sparkas och håller på i magen och jag har börjat på mammayoga. Är mycket känslig ibland, gråter lätt av Björn Afzelius, Sex and the City och andra långfilmer vari det finns kvinnor och/eller barn och nån karlslok är dum. Blev rasande över en jobbgrej igår på ett sätt som jag inte känner igen mig själv i.
-Tv-tittandet. Weeds pågår i Amerikat och hej-hallå hur bra är inte det?  I fjärde säsongen har de ändrat början så att nu tvålar de in skaparens namn i vår hjärnbark och Little houses... med tillhörande film visas inte längre. Jag tror de hade med det i första avsnittet, på ett nytt sätt dock. Familjen har flyttat bort från bostadsområdet så det är kanske inte så konstigt kanske. MEN för mig är det en helt fantastisk serie och jag skulle inte i min vildaste fantasi komma på den handlingen som de kommit på. Och på grund av strålande skådespelare så funkar det. Tittar också på Mad Men säsong 2 men det är mer förutsägbart.
The Riches första säsong börjar snart i Finland och jag upptäckte just att säsong 2 har börjat och slutat så det tar jag hem nu. Rekommenderas!
-Jobb. Det finns lite att fotografera och photoshopa nu också så det gör jag.
-Fritid. Jag vill plocka bär och svamp och hitta en ekokötts dealer så det jobbar jag på. Affärernas ekokötts urval är patetiskt, kanske i Saluhallen är det bättre men jag vill köpa en hel och en halv av de flesta djuren som finns i ladugården så jag satsar på en återförsäljare. Skall ut i skogen på söndag och leta kantareller. Det är party-party på landet på lördag så vi sover över och är sedan skogsmullar. Alla är bakfulla utom den gravida. Oj vad de kommer att uppskatta skogsturen klockan 10!

Inga kommentarer: