tisdag 6 oktober 2009

Anna Anka

Sista Hollywoodfruar sändes igår och jag tycker Annat Anka är en fascinerande person. De andra två damerna är bra utfyllnad runt henne för en timme med enbart Anna skulle bli som att följa ett avsnitt av 24 med Agent Bauer, spänn fast säkerhetsbältet, nu kör vi! Inte för biljaktens skull men för att hon knappt kan besöka Sverige för att där inte finns tillräckligt bra hotell som uppfyller hennes familjs hotellstandardkrav samtidigt som hon berättar om sin döda mor, på alla sätt frånvarande adoptivföräldrar. Hur får allt detta plats i en person? Jag gillar kvinnliga förebilder och skulle gärna vilja se mer av Anna. Jag behöver inte lära mig hur min man blir glad men hennes frispråkighet om högt och lågt känns ärligt och jag lär mig om mig själv när jag lyssnar på henne.
Intressant att läsa hur manliga journalister försöker förminska henne, lite som hur Göran Persson brukade vända ryggen mot kvinnor i riksdagen när de pratade. Alex och Viggo.
Nu skall jag iväg och undervisa i fotografi på TAIK, hela långa dagen.

Inga kommentarer: