måndag 26 oktober 2009

Helgen

I lördags var vi på bokmässan. Efter en minut frågade jag Markku och mig själv vad vi gjorde där. Vi gick en runda, lekte i IKEA-sponsrade hörnan, kök 109 €, hälsade på Tatu och Patu och gick sen över till mat&vin-mässan och provåt det vi kom över.


På kvällen gick jag och Anna-Maria på Stadsteaterns Hardcore Humppa. Dans till musik av Kimmo Pohjonen. Kan ju inte vara fel resonerade jag och det var det inte heller.
Igår var det MLL-loppis i förorten. Dörrarna öppnades klockan 10 men folk köade långt innan. Fortfarande ingen gå-vagn men en blinkande, tutande gå-matta blev det.
Innan loppisen så har mammorna rensat garderoberna för att sälja ut onödiga saker. Grann-Reija kom och lämnade 5 overaller och lite till till Vilja så nu har hon 9 vinteroveraller och 5 par vinterskor.
Idag skall det regna hela dagen. Markku och Vilja är på väg ut för hennes förmiddagssömn. Det har inte varit nåt problem att omprogrammera henne till vintertid. Jag sköt på hennes ät-och sov-schema en halvtimme framåt i lördags och en halvtimme till igår och idag är vi alla på vintertidtabellen.

1 kommentar:

aMI sa...

Då får jag lämna tillbaka overallen jag köpte!