lördag 10 oktober 2009

Fredag är grillparty-dag!

genom min bondning med mammorna i lekparken har jag lärt mig att varje fredag är grill-fredag. Inte mig emot. Klockan 10 igår morse stegade vi iväg till förorten bredvid, Viksbacken, 50 meter bort. Lekparkshuset var stängd av nån för mig okänd anledning och då umgås det istället i Viksbacken. Där finns lekplats och uppehållsrum. Nybörjar-mamma som jag är så var Vilja felklädd för aktiviteten. Barn skall ha vatten-och-sand-avstötandekläder på sig när de leker, inte som Vilja vatten-och-sand-uppsugande. Jag var där för maten men barnen skulle visst leka innan jag fick grilla. Vilja fick låna ett sittunderlag av sin blivande dagmamma.

Vilja åt glatt sand..




...medans jag fick korv.

Markku skickade sms om fredsprisvinnaren och jag försökte ta upp en diskussion om det med de andra mammorna och det gick inte så bra. De visste vem Barack var men sen tog det stopp. Jag får träna dem.

1 kommentar:

Ami sa...

Vilja kanske inte har den mest praktiska mammman ännu, men det verkar som hon är almänbildad!
Gu va hon växer, kom hit o visa upp henne!