lördag 24 oktober 2009

Idol

Förra säsongen av Idol började jag titta på ironiskt. Efter tre veckor var det inte ironiskt längre utan en fredagsvana. Kevin var bäst hela tiden.
Denna säsongen kastade jag in handduken direkt och har tittat varje fredag. Programmet börjar en timme senare i Finland så efter en timme brukar jag gå och lägga mig, då är det sent här. De sista sångarna har jag missat. Igår märkte jag att sångarna har minskat så jag var uppe en kvart längre och fick se Kalle fyra av den innan jag gick in och la mig.
Nå, vem är bäst? Tove. Jag har alltid sett Eriks uppträdande, han sjunger först. Han framstår för mig som ett litet äckel. Hel och ren och kamelontig på ett negativt sätt. Ett paket tvättmedel som kan sjunga. Igår så kändes hans uppträdande lite bättre för mig för han hade fått på sig en skinjacka. Det uppstod en liten, liten kontrast mellans hans renhet och klädseln. När sedan Joey Tempest, herregud karlen är nåt år äldre än mig och kändes som en grå-dinosauer i juryn med sitt Jättebra! och name droping, sa Bryan Adams så trilla poletten ner. Det finns en framtid för Erik om han bara skitar till sig lite. Erik ligger nu 3:a på min lista.
Reza är det sjungande köksbiträdet från Malmö. Hon ligger 2:a på listan. Av scenen så är en vanlig tjej men på scenen är hon strålande och, vad vet jag om tonomfång, jag tror hon har störst tonomfång av dem alla.
Tove är supercharmig, bra låtval, går genom tv-rutan men som Andreas sa, hon får börja sjunga bra snart inte bara "charmigt".
Läste på nätet att Niklas röstats ut. Jag satt och sa okvädesord till tv:n under hela hans framträdande så det var ett bra beslut.

Inga kommentarer: