söndag 11 oktober 2009

Vilja kryper

Idag är en stor dag i Viljas liv.
I morse så skar jag paprika till min smörgås och tänkte att Vilja skall få en bit paprika hon med. När jag vänder mig om med paprikabiten i handen och hon tittar på paprikabiten och jag på henne så inser jag att hon kommer att ta ett par tugger och sen slänga den i marken. Om jag bryter biten i två så kan hon kasta två bitar i marken. Det tar lite längre tid än att kasta en bit och då hinner jag kanske ta några tuggor på min macka. När Vilja, glad över paprikabiten på väg mot henne, märker att jag bryter biten i två små bitar istället för en stor bryter hon ihop. Varför ha två små bitar när man kan ha en stor? Så jag fick skära en ny stor bit och då blev hon glad igen. Jag anser att hon insåg att jag tänkte lura henne och då sa hon ifrån. Bra jobbat!
När jag var ute på promenad och lyssnade på Sommar från i somras, Laleh Pourkarim och Malin Sävstam, så valde Vilja att börja krypa.

Inga kommentarer: