lördag 31 oktober 2009

Ny bil


Nu när vi får så mycket pengar tillbaka på skatten så vill vi köpa en ny bil. Forden har fått en spricka i vindrutan från topp till botten. Det känns som att det är lite bortkastade pengar att reparera den igen när vi nu har en chans att byta upp oss. Nya sommardäck, stereo, klara besiktningen är andra pengahål på kommande för den. Xzibit, min bilmekaniker, bekräftade mina misstankar. Jag var till honom igår och frågade råd för ingen i den här familjen vet nåt om bilar. Han frågade vad jag ville ha för pengarna och svarat var "4-dörrar och stort bagageutrymme men inte för stor bil." Han svarade "XSara kombi." Och jag sa "Ja. Men den dricker väl inte för mycket?" Och han sa "Nej." och ringde sin kompis på en bilfirma och förhandlade. Det mumlades om en -04:a och "Ring mig." Sen tog Xzibit mitt nummer och nu väntar jag. Har printat ut 7 XSara kombi-annonser från nätet som han får ta ställning till i nästa vecka. Nu gäller det att ligga på.

Inga kommentarer: