söndag 11 oktober 2009

Lektyr


Läser Glitterscenen av Monika Fagerholm och efter det blir det Runaway av Alice Munro. Tänker ni läsa Glitterscenen så rekommenderar jag att ni läser Den amerikanska flickan först. De hänger ihop.
Har just läst Valley of the Dolls, Jaqueline Susann och Gravediggers Daughter, Joyce Carol Oates. Okej böcker.
Jag har avfärdat Margaret Atwoods författarskap, har trott att hon är deckarförfattare och deckare vill jag inte spilla tid på. Vännina informerade mig att Maggan inte skriver deckare så det får jag väl tro på.
Har inte läst Tove Janssons böcker heller, det skall jag göra.
Den bok som berört mig mest det sista året är Half of a Yellow Sun av Chimamanda Ngozi Adichie, den kan jag rekommendera. Men det här med läsupplevelser är nog väldigt personligt.
(Det här skriver jag istället för att skriva 200 ord om mig själv+välja 30 av mina bilder så att jag kan bli stor i Amerika.)

Inga kommentarer: