söndag 4 oktober 2009

I torsdags


Vilja har nu en dagmamma från januari till augusti ungefär. Jag hittade en mamma på lekstunden med två söner, en i Viljas ålder, som hade tänkt på att bli dagmamma och min förfrågan fick henne att ta beslutet. Mamman, som jag inte vet namnet på måste fråga hennes vännina, som jag inte heller kommer ihåg namnet på, och jag har haft en sammandrabbning för ett år sedan. Hon bor i samma bostadsrättsförening. På årsmötet så ville hon att hennes mamma skulle designa gårdens omstrukturering medans jag ville göra det också. Sammarbete föreslogs och blickar utväxlades i lokalen mellan två höggravida, ansvarstagande kvinnor.

Jag har fullständigt förtroende för hennes ansvarskänsla men självklart gör vi som mammor olika saker. Det är bara nåt som jag får leva med. Efter att vi kommit överens om dagmammaskapet så utbrast hon att hon behöver en tvillingvagn och att hon vet var en kan införskaffas billigt. Heja!
Sen sprang vi till bussen och åkte till Ateneum för att träffa vännerna med barn i samma ålder. Vi hade en skön dag med långlunch.

Hemma igen bakades det surdegsbröd. Det blev mycket surdeg över och till min förvåning står det i receptet att överskottssurdeg kan förvaras i frysen. Smidigt!

Inga kommentarer: